Letisko

Číslo letu:
Spoločnosť: LH/SAS
Dátum letu: 10.-12.5.2002

,,Oci,ja chcem ist s tebou do Svedska-vyhrkla raz na mna moja dcera.Vyvalil som na nu oci a nechapal,co to odo mna chce.,,Ja chcem ist s tebou na hokej-a to som uz iba zatinal paste.Ano,na hokej,chcel som ist na hokej,no februarova olympiada v USA mi zobrala celu chut na tuto hru.,,Ja nikam nejdem-priam som reval-my totiz hokej hrat nevieme a ja som chcel ist na hokej!!!Smutne na mna pozrela a vytasila svoj posledny argument-,,ale ked pride aj Satan...Aha,odtialto vietor fuka,uz mi je jasne,ved doma som sa bal aj dosku na zachode zdvihnut,ci nahodou zmenseny chlapik s dresom 18 odtial nevybehne a nezacne bruslit po sedatku.,,Ale my by sme potrebovali pat Satanov,aby sme tam nieco uhrali,ved pohlad na Palffyho,ako sedi a okusava si nechty od nervozity bol strasny...Zacal sa slovny suboj,ktory moja dcera uspesne doviedla do vitazneho konca,,ak postupime do finale,pojdeme,lebo ked postupime,tak ten titul vyhrame,ale ziadne tretie miesto ma nezaujima,na to mas moje slovo-skoncil som debatu a dcera uz vedela,ze u mna slovo plati nadovsetko.A tak som len sledoval,ako sa dava dobra partia do kopy a bolo mi kazdym dnom jasnejsie,ze asi bude lepsie byt pripraveny,ako zaskoceny.S listkami som problem nemal,ale moja dcera sla za svojim idolom s tym,ze sa s nim musi stretnut a tak najlepsie je zobrat hotel,kde byvaju,co som zarezervoval a bolo treba pozriet nejake letenky.Ked Lintner v samostatnych najazdoch strelil rozhodujuci gol,ja som reval goooool a moja dcera idemeeeee tam.

Cestovanie lietadlom som si pozrel uz par dni predtym a cenovo sa najviac oplacalo letiet z VIE Lufthansou cez FRA.Maly problem sa mi vyskytol v tom,ze odlet bol o 10:50 a kancelaria Lufthansy otvarala o 9:00,co bolo dost napate,kedze pol az hodinove cakania na hraniciach vtedy este neboli nic vynimocne a tym padom by sa to nemuselo stihat.Ale pan z kancelarie bol velmi ochotny,ked som mu vysvetlil,ze najskor si urobim rezervaciu na odlet v piatok,ale ci poletim,budem vediet az vo stvrtok neskoro vecer,co ale nebol problem,kedze mi dal sukromne cislo a dohodli sme,ze vynimocne otvori uz o 8:00 za co mu aj teraz po rokoch dakujem.Z domu sme odchadzali zavcas rano a manzelka na nas kricala,ze sa nestihame naranajkovat.Vravim jej v pohode,naranajkujeme sa v lietadle,dovtedy vydrzime.Checkoval som si ten let skoro kazdy den a videl som,ze den odo dna sa meni nasadenie stroja,najskor to bola B737,potom to zmenili na A319 a den pred odletom to bol uz A320.nakoniec nas boardovali na A321.Dcera mala moznost prvykrat si vychutnat nastup na let a vsetky tie procedury,slubil som jej,ze jej ukazem,ako sa ma orientovat na letiskach a FRA sa mi na lekcie zdal ako stvoreny.Ked som videl,ze na odlety je v prevadzke 11,tak som dceru vykuril od okna,lebo uz davno som si chcel pozriet Vieden z vysky,ale ako na potvoru,ked som letel ja,tak vzdy bola v prevadzke16/34.A tak sa 321 s nami vzniesla smerom k Viedni a ja som si konecne pozrel aspon niektore zname miesta zhora.Boli sme zaplneni do posledneho miesta a aspon polovicu stroja zaplnila nejaka japonska skupina,ktora vo FRA prestupovala na let do Tokia.Po vystupani zacali stewardky roznasat napoje,tak som si len pomyslel,ze pivo,ako aperitiv bude asi najlepsie.Napoje sa rozniesli a dalej sa nic nedialo,len sme si pokojne bez najmensej turbulencie plavali dalej,ale mna sa cim dalej tym viac zmocnovala nervozita,ze kde su s tym jedlom.Naraz sa so zvukovym kliknutim rozsvietili symboly priputat sa,piloti upravili rezim motorov,co bol neklamny znak,ze nas uz prebral approach v FRA a moje ranajky sa tym padom rozplynuli.Mojej dcere to vsak bolo jedno,sedela pozerala z okna,kedze po odlete sme si miesta vymenili.Pristatie v FRA na 25R pohodove,ale potom sme stvrdli pol hodinu pred terminalom,co nebolo volno,ale nam to nevadilo,z nasho okna sme mali vyhlad na pristavajuce lietadla a tak sme len sledovali ten cvrkot a ja som dcere vysvetloval,ze takto lieta svet.
Vzhladom k casovej rezerve som nebol nervozny,stihali sme v pohode a po kratkej instruktazi som nechal dceru,nech nas odvedie na gate na GOT.Chvilku bola vyplasena,ale potom sa chytila,vravel som jej,ze ked sa budeme vracat,tak to nas bude musiet doviest na istotu a rychlejsie.
Do GOT nas prepravoval v ramci aliancie Scandinavian Arlines,jeho DASH-8 stala na stojanke daleko od terminalov,tak sme mali peknu vyhliadkovu jazdu autobusom.Cestujucich letelo odhadom asi 40,bolo to pomerne pokojne,ale najvacsiu radost sme mali hadam z tepleho obeda,ktory bol fakt dost chutny a tak ked stewardka videla,ako nam smakuje,tak nas ponukla znovu a my ze moze aj viackrat,tak sme si dali aj do tretice.Finale v GOT bolo aj s bocnym vetrom,takze az take idealne nebolo,ale vzhladom k podmienkam to bolo vyborne.Po vystupeni sme na baga cakali asi 15 min a skoro plynule sme presli pasovkou do haly a na shuttle,ktory nas odviezol az priamo k hotelu,kde nas cakalo privitanie na svedsky sposob a sice,ze nase rezervovane izby rezervovane neboli.Po kratsej hadke s veducou recepcie sa pre nas napokon jedna izba nasla,na 21.poschodi a s vyhladom na halu Scandinavium,ktora bola hned pod oknami a dalej stadion Ullevi,kde svojho casu to miestny IFK aj s Ravellim v brane dotiahol az do semifinale Ligy Majstrov.Kiks s izbou som povazoval za ojedinely,ale neskor som nazor zmenil a to ked som vecer stretol troch chalanov z Dubnice,ktori sa len rano rozhodli,ze poletia sem tiez a takisto si zarezervovali trojpostielku,zobrali letenky a podho z Vie cez CPH do GOT,lenze po prilete ziadna izba a navyse ziadna trojka volna,tak to museli riesit iba 2+1,co sa im o dost predrazilo.

Ako dopadol finalovy zapas s Rusmi je snad zbytocne rozoberat,historicky prvy a zatial jediny titul ma v pamati hadam kazdy slovak,ktory bol v tom case vo veku,ked si uz clovek zvykne pamatat vela veci.Navyse,mojej dcere sa splnil sen,hned na druhy den stretla svojho milacika v hotelovej hale a hned sme davali podpisovat dresy a ona este nejake fota.Ani som netusil,ze to bude tak rychlo a tak sme sa mohli ist prejst do mesta,samozrejme obleceni v dresoch,pricom domaci na nas dost nepekne zazerali,kedze sme 2x nad nimi vyhrali a zrusili im sen o titule pred domacim publikom.Pre mna bolo este prekvapujuce stretnutie s Bjornom Borgom,co som samozrejme vyuzil na spolocne foto,ale mojej dcere a jej generacii toto meno uz hovorilo len pramalo co a tak ona o tohto velikana tenisu nejavila ziadny zaujem,neskor ma skoro zbila ochranka pana ministra Fetisova,ked som sa k nemu rozbehol trosku rezkejsie,ako by sa hadam malo.

Po nasom vitazstve sme ani neratali,ze budeme spat,tak sme mali izbu len na jednu noc,a tak noc vitazstva som travil v bare na hoteli a moja dcera pred konferencnou salou a lovila autogramy od hokejistov a neskor uz sedela s nimi pri jednom stole.Z hotela sme odchadzali rano o 5:00,shutlle za necelu polhodinu nas doviezol na Landvetta letisko a casu sme mali dost,aj ked ludi sa tam nazbieralo uz pomerne dost,ale nas FRA mal odlet az o 7:50,tak sme boli kludni,dali sme si ranajky,kedze sme mali letiet Lufthansou a predosla skusenost nam to priam velila.O 6:00 sa zacal checking,pre mna dost nepochopitelny,lebo bolo tam 5 prepazok,z ktorych 3 vybavovali economy a 2 business class.Vsetky lety naraz,co este aj v Kosiciach,kde vtedy mali len dve prepazky,ale na tej vpravo vybavovali Vieden a na tej vlavo Prahu,ale postavili sme sa do radu,ktory sa neskutocne vliekol a kym sme sa dostali na rad,hodiny ukazovali 7:20.Dcera este nevedela,o com je rec,ale ja som uz podvedome citil problem.Ten sa zvacsil este viac,ked ma pani od pultu poslal na pult pre business class,kde agent mi zobral letenku a chcel ju dat do pocitaca.,,Sorry sir,the system is crash down-a ja som myslel,ze si snad z nas robi srandu,ako ked sme prisli do hotela a chceli sme izbu,ktora bola rezervovana v mojom pocitaci,ale v ich nie.Tak som mu uz raznejsie a hlasnejsie oznamil,ze hodinu a stvrt stojime vedla v rade a nas odlet je o nieco menej ako 30 minut,tak nech s tym laskavo nieco robi,naco mi on pokojne odvetil,ze ine,ako cakat nemoze.Asi po 5 minutach sa usmial a povedal ze system nabehol,natukal nam letenky a oznamil,ze fly is closed.Asi musel zbadat,ze moja tvar nemala tu spravnu farbu a ze naberam dych,aby som nieco povedal a ze to nebude nic prijemne a vobec nie strucne,tak ma rychlo predbehol a ponukol sa,ze zavola veducu smeny,ktora nam nieco s tymi letenkami urobi.Ta ich zobrala,odniesla do kancelarie a pozerala,ze kadial by sa nas co najskor zbavila,tak jej vyslo,ze 8:20 odlieta MUC a mame tam aj navazny let do VIE a je to zhruba v rovnakom case,takze ziadny problem,naco nam na uvedene lety aj hned vytlacila BP.Bol som nastvany,lebo mnichovske letisko som nepoznal a vo FRA sme mali 3 hodiny prestup a ja som sa chcel tam popozerat po DF,ktore som poznal a chcel som nieco nakupit.V hale sme stretli jedneho Slovaka,s ktorym sme oslavovali v bare a cakal pri okienku ako my,tak som myslel,ze aj on zmeskal,ale vravi ze nie,oni letia 8:20 do CPH a odtial do Vie a ze maju casu dost,len kamarat stratil letenku a on vie aspon trochu anglicky,tak vybavuju novu.Ked som mu vysvetlil,ze casu dost nema a ako sme pochodili my,tak vopchal hlavu do okienka a zacal tam vrieskat ako na hory a este k tomu po slovensky,typicky krcmovy slovnik,ale asi rozumeli,lebo letenku,na ktoru cakal uz pol hodinu mal v ruke za dve minuty a s usmevom odkracal na gate,kde uz cakala MD-82 od SAS.Na nas sa uslo uz len CRJ ale nam to uz bolo jedno,leteli sme domov,navyse,zacalo prsat,takze kratko po starte sme presli mraky,cely let nebolo vidiet nic na zemi a z mrakov sme vypadli asi 400 metrov nad zemou v MUC.Tam sme mali nejaku chvilku,tak sme sa aspon poprechadzali po tej novostavbe a pozerali,co za pychu to ti Nemci postavili.Dresy sme mali na sebe a tak sme poculi aj nejake poznamky typu Slovakai,ja,weltmeister aus Goteborg a nas to strasne hrialo pri srdci.Do Vie nas prepravoval Tyrolian Airlines,dcera Austrianu a ten na tuto linku nasadzoval Fokker 1OO,co bolo po prvy krat,ked som s nim letel.Let bol pohodovy,leteli sme presne,finale vo VIE uz klasicky na 34 a my sme mohli ist po batozinu,pred halu pockat na kamosa a odchod do v tom momente hlavneho mesta sveta hokeja.

Ked som si to potom doma zrekapituloval,usudil som,ze to nebol zase az tak zly vylet,za tri dni 4 letiska,3 letecke spolocnosti,2 hokejove zapasy na vlastne oci a jeden titul majstra sveta.Ten vylet fakt stal za to a aj moja dcera mohla porovnavat,aka je kvalita sluzieb u aeroliniek,lebo Lufthansa vtedy u mna prepadla na celej ciare a vyhybal som sa jej dlhe 4 roky,ved este nieco vyse pol roka predtym som letel s CSA z FCO do PRG a k teplemu,neskoremu obedu som stewardkam vyjedol skoro vsetky zakusky,co mali na palube,ale ja snad za to ani nemozem,ked vidim take dobroty.Ibaze take dobroty mi ponukli len CSA,v tomto smere ju vtedy ani Lufthansa,ani SAS a ani Tyrolian nepreskocili,skor naopak,u SAS to bolo dobre,ale nemecky hovoriace spolocnosti v tento vikend prepadli na celej ciare.

autor: superflash
dátum: 13.2.2009
počet zobrazení: 158580

Diskusia k reportu [1] | Na zoznam reportov | Na začiatok

Za údaje zverejnené na týchto stránkach a ani za následky ich použitia neručíme!