Letisko

Číslo letu: NZ176,EK413,EK127
Spoločnosť: Air New Zealand, Emirates
Dátum letu:

Po dlhej dobe som sa rozhodol,že napíšem report. Keďže sa blížili Vianoce tak som sa rozhodol, že navštívim moju rodinu na Slovensku. Ja momentálne študujem v Austrálii. Moja priateľka sa dozvedela ,že sem chcem prísť tak si povedala že ma navštívi a spojí cestovanie po Austrálii s mojou cestou domov. Prišla 8.12 do Perthu,kde žijem týžden pobudla a potom sme išli navštíviť Nový Zéland. Veľmi ma to lákalo keďže som o tom počul veľmi veľa.

Odlet z Perthu sme mali naplánovaný 12.12 o 17:50 tamojšieho času. Letel som spoločnosťou Air New Zealand,lebo ako jediná lietala z Perthu priamo. Boli aj iné ponuky od spoločností Qantas,VirginBlue. Ale všetko cez Sydney a ja som už vedel,že sa aj tak veľa nalietam tak som predsa len dal prednosť priamemu letu. Mal som bussiness triedu takže som bol vybavený hneď na check-inoch. Na letisku sme sa ešte trocha pomotali a šli sme vyskúšať Air New Zealand Lounge, ktorý tam vlastne nebol takže sme išli do Qantas Loungu. Ten bol veľmi pohodlný a celkom moderne vybavený, aj keď s Emirates loung sa to nedá porovnať samozrejme. Dali sme nejaký ten pohárik a išli sme boardingovať. Z letiska som videl ako na mňa čaká B767-300 /ER/ ZK-NCG. Lietadlo celkom slušné, ale bolo cítiť,že nieje najnovšie. Prekvapili ma winglety. A veľmi veľké druhé prekvapenie ma čakal vekový priemer stewardov a letušiek. Ten bol asi tak 75rokov. A to teraz bez žartov. Majú môj rešpekt lebo v takom veku zvládnuť 6:30 hodinový let je fakt super. Kým sme rolovali tak nám pustili safety video. Veľmi sa mi páčila spolupráca videa a posádky! Let prebehol bez vážnejších turulencii takže všetko v poriadku a o 5:10 ráno sme sadli na dráhu Aucklandského letiska. Zobrali sme batožiny,chytili taxík a išli sme na Hotel. Celý deň sme prespali. V Aucklande sme strávili krásnych 5 dní bez vážnejšej ujme na zdraví. Aj keď jeden deň sme si kúpili výlet lietadlom kde som mal menšie poťiaže so žalúdkom. Bolo to malé lietadlo nejaká cessna ,ktorá dosť hádzala. Naštastie to prešlo a už náš čakal let AUCKLAND->SYDNEY.

Na let Auckland-Sydney som zvolil moju najobľúbenejšiu spoločnosť a to Emirates. Odlet sme mali o 18:45 novozélandskeho času. Rýchlo sme urobili check-in a išli sme do Loungu si niečo dať. Z okna som videl,že na linku EK 413 ma dnes čaká A380-800. No bol som zvedavý na bussiness class v tomto lietadle. Po nástupe som zistil aj registráciu takže to bolo A6-EDC. Bussines class bola maximálne prázdna. Myslím si,že nás tam bolo 8. A začali sme rolovať. Zdalo sa mi to že rolujeme dosť pomaličky. Tak som si pozrel safety video aj po anglicky aj po ,,emirátsky´´ . A začali sme vzlietať. Po vypnutí pripútajte sa!, som si išiel okuknúť lietadlo. A hneď som sa zastavil v zadnej časti na pohárik v bare. No musím uznať, že sa mi veľmi páči toto lietadlo. Let bol kludný naobedovali sme sa a ani sme sa nenazdali a už sme sadali do Sydney Airport. V Sydney sme pobudli ďalších 5 dní. A Znova sme sa ocitli na tom istom letisku,avšak už na let smer SYDNEY->DUBAI.Sydney ako mesto sa mi veľmi páčilo,musím uznať, že je úplne odlišné od Perthu. Perth je také kludné mestečko s prívlastkom dedinské. A Sydney je plné života,diskoték barov proste sa tam nenudíš.Ani sme sa nenazdali a už prešlo tých 5dní a boli sme na letisku v Sydney.

Check-in už neprebehol až tak v pohode . Partnerka mala totižto 54kg batožinu a jeden kufor môže vážiť max. 52kg. Kvôli bezpečnosti personálu a tak sme sa tam vybalovali a znova balili. Potom to už bolo okay. Čakalo ma sedadlo 18A. Pekne pri okne aj keď nad krídlo. Ale viacmenej aj tak by som nemal moc možností vidieť niečo keďže celý let prebiehal v noci. Tentoraz v A380 nebola tá bussines taká prázdna. A6-EDD bolo o 80% plnšie ako jeho predchodca. Posadali sme si dostali sme jedálny lístok a prehľad vín podavajúcich sa cez 15 hodinový let. Zistil som,že hladný nezostanem,keďže sa jedlo 3-krát. Odleteli sme viacmenej na čas. Po odlete začala crew rozdávať balíčky. Na večeral som sa Ceasar šalátu a išiel som si schrúpnuť. Podarilo sa zobudil som sa až, keď nám už ostávali len 3hodiny. Tak som si išiel dať nejakú tu hygienu a potom som sa zastavil v tom bare na kávu. Sranda bola pozorovať tých spiacich ľudí. Celým lietadlom sa ozýval chrapot. Ale ani sa nečudujem keďže na strope svietili hviezdičky... Let bol v poriadku ,ale už naozaj dlhý. Naštastie sme už začali klesať a sadli sme do Dubaia o 4:50 ráno. Tam som mal 5 hodín a potom ma čakal posledný let DUBAI-VIENNA. 5 hodín som strávil čiastkovo aj shoppingom a čiastkovo v Loungi. Ten je obrovský.

Na let EK 127 sme mali pristavený B777-200/LR/ s reg. A6-EWI. Bol som prekvapený lebo som si myslel,že do Viedne nasadzuje Emirates 777-300. Sedadlo 6K bolo hneď za First class. Sme sa usadili konečne spolu,keďže v A380 sa nám nepodarili vymeniť miesta. Letuška bola z čiech,takže sme si aj pokecali. Let prebehol fajn. 777-čka je fakt pohodlná. Pred 4 rokmi som letel na Maldivy a mal som tuším 777-200 tiež a ta bussines vôbec nebola takáto. Som rád že Emirates to trošku obnovuje.

Keďže som priletel 22.12 tak som pravdupovediac vpadol už do vianočného ducha. Trošku ma zmrazilo zo začiatku ale potom to už bolo fajn.

Prajem Vám pekné sviatky a štastný Nový rok,nech nalietate veľa kilometrov

autor: Mystic
dátum: 26.12.2009
počet zobrazení: 158585

Diskusia k reportu [3] | Na zoznam reportov | Na začiatok

Za údaje zverejnené na týchto stránkach a ani za následky ich použitia neručíme!