Booking.com

Číslo letu: GM 2041
Spoločnosť: Air Slovakia
Dátum letu: 1.8.2009

Dovolenka na južnej Kréte sa po 10 dňoch pomaly končila. V sobotu 1. augusta 2009 sme mali naplánovaný odchod transferu od nášho hotela o 8:20 ráno.
Odlet z letiska Nikosa Kazantzakisa v Heraklione mal byť opäť s leteckou spoločnosťou Air Slovakia o 12:40.
Čakala nás dve a pol hodinová cesta do Heraklionu, na letisko sme dorazili tesne pred trištvrte na jedenásť. V hale s check-in pultami bolo dosť veľa ludí, nás odbavovali pri dvoch pultoch.
Po odbavení a menšej nadváhe batožiny, nad ktorou bolo našťastie prižmúrené oko, sme kufre odniesli k röntgenu a potom išli až na druhý koniec terminálu na bezpečnostnú kontrolu, kde našťastie
bolo len pár ľudí.

Tak sme sa rýchlo dostali do odletovej haly a samozrejme som sa hneď išiel pozrieť na plochu. Stál tam iba Boeing 737-400 LOT charters a ešte vdiaľke nejaký Airbus.
Ďaľšie kroky smerovaly do Duty-free shopu, kde sme strávili asi pol hodinu a približne o 11:45 sme sa konečne posadili v hale k oknu. Mojím sklamaním bola dosť
slabá premávka na letisku v tom čase. Odlet lietadla LOTU som zmeškal, ale len chvíľu po usadení na lavičku, sa na dráhe objavilo lietadlo v nátere Air Slovakie, to znamená čistobiele.
Bol to Boeing 737-300 OM-ASF. Lietadlo priletelo z Bratislavy, prišlo rovno pred náš gate č.6 a ľudia vystúpili. Po chvíli bol vyhlásený odlet nášho letu do Brna, tak sme sa zhromaždili pred gateom.
Za ten čas čo sme tam stáli pristál ešte Airbus A320 DonbassAero. Začal sa nástup, po schodoch sme zišli na plochu, nasledovalo pár fotiek pred lietadlom.

Po nástupe som bol milo prekvapený interiérom, ktorý narozdiel od OM-ASG cestou na Krétu pravdepodobne prešiel opravou. Ešte väčším prekvapením bolo sedadlo
v druhom rade miesto A, ktoré malo obrovský priestor na nohy. S veľmi dobrými dojmami som sa teda usadil. Bolo už 12:40 teda čas nášho odletu, vtedy vyšiel
kapitan a stewardovi povedal ak som dobre počul že majú pridať, lebo už meškame .
Nasledovalo zatvorenie dverí, nahodenie motorov, bezpečnostné pokyny a taxovanie na prah dráhy 27. Počítal som s turbulenciami, nakoľko v ten deň na Kréte neveriteľne silno fúkalo, ale po našom štarte približne
o 13:00 som nezaznamenal ani jednu. Leteli sme smerom na Atény a stúpali do FL 320. Po Aténach nasledoval kapitánov príhovor- rýchlosť letu bola okolo 800km/h a vonkajšia teplota -43°C.
Pokračovali sme nad Macedónsko, Srbsko až do Maďarska. Občerstvenie pri lete pozostávalo ako vždy z malej bagety a studených a teplých nápojov. Pri vstupe do Srbska kapitán zapol signál pripútajte sa, ževraj kvôli preletu
oblasťou so zlým počasím avšak sa nevyskytla ani jedna turbulencia a let bol rovnako kludný ako predtým a potom. Pokračovali sme nad Budapešť a tesne potom sme začali klesať. Leteli sme ponad Nitru až do Čiech.

Po dlhšom manévrovaní sme sa o 14:23 jemne dotkli dráhy 28 v Brne. Plánovaný prílet bol o 14:10. Lietadlo došlo k terminálu, vypli sa motory a začaľ sa výstup. V príletovom termínáli boli dva pásy na botožinu a vtom čase do Brna
nebol žiaden iný prílet, takže sme tam boli iba my. Čakanie na batožinu som si krátil sledovaním nášho lietadla pripravujúceho sa na odlet späť do Heraklionu, ktorý mal byť o 15:00. Batožina došla o chvílu a bola v poriadku, takže sme šli zhánať
lístky na autobus, čo bol obrovský problém, keďže ani jeden automat na lístky nefungoval a novinový stánok práve otvorili a tam ich nemali. Tak už sme sa zmierili s drahšími lístkami u vodiča, ale potom som objavil v odletovej hale pult, pri ktorom sa tieto lístky dali kúpiť.

Nasledovala cesta autobusom 76 na Hlavní nádraží. O 17:16 nám išiel Expresný vlak František Křížik, ktorý bol takmer úplne prázdny a v poslednom vozni sme boli sami. Ešte dokonca išiel v čas, čo si trochu
pokazil v Břeclave. Do Bratislavy došiel presne o 19:00 s 10 min. meškaním. Cesta späť bola výborná čo sa týka lietadla aj vlaku a Air Slovakia vo mne zanechala celkom dobrý dojem. Škoda, že som s ňou nestihol letieť aj znova.

autor: patoBTS
dátum: 9.2.2011
počet zobrazení: 158584

Diskusia k reportu [0] | Na zoznam reportov | Na začiatok

Za údaje zverejnené na týchto stránkach a ani za následky ich použitia neručíme!